fredag 2 januari 2015

Läsutmaningar 2015

Så har det då blivit dags att sätta läsutmaningarna för 2015. Som jag redan har förklarat så kommer jag detta år att lägga mig på en låg nivå för att inte känna av någon stress när det gäller läsningen.

Mina mål kommer därför att vara:

Läsa 30 böcker
Det blir 2,5 böcker i månaden och eftersom jag brukar snitta på 3-4 böcker per månad så känns detta överkomligt. Om jag då har en dålig läsmånad så blir det enkelt att hämta upp och komma ikapp utmaningen månaden efter.

Författarutmaningen
Att läsa en författare per bokstav i alfabetet är ett kul sätt för mig att variera läsningen lite. Eftersom jag har olästa böcker som jag vill läsa på nästan alla bokstäver i alfabetet så borde inte denna utmaning bli något problem.

Boktolvan
Jag tänkte hoppa på denna utmaning i år igen eftersom jag, precis som på författarutmaningen, har olästa böcker som jag vill läsa från många författare som jag aldrig har läst något av hittills.

Läsa 1 klassiker
Jag har min egen lista över klassiska böcker som jag vill läsa och en bok borde jag kunna klämma in mellan alla deckare, historiska romaner och chicklit.

Läsa 3 engelska böcker
Jag gillar att läsa böcker på engelska och igen så har jag många olästa böcker på engelska i min bokhylla som jag längtar efter att läsa, men jag har dragit ner utmaningen till endast 3 böcker för 2015. Det känns som ett uppnåeligt mål utan stress.

Läsa 1 tegelsten
Jag har både Det flammande korset av Diana Gabaldon och Borta med vinden av Margaret Mitchell som jag vill läsa och med denna utmaning kanske jag faktiskt tar mig tid att ägna en hel månad åt en av dessa tegelstenar.


Inga kommentarer: