tisdag 23 december 2014

Nya böcker från Myrorna

Jag var inne på Myrorna i fredags för att köpa böcker till mina brorsdöttrar, 6 och 3 år gamla. Det fanns riktigt fina böcker för barn där vilket gjorde mig lite överraskad. Jag trodde att barnböckerna skulle vara lite slitna med tanke på att de tillhört barn, men jag fick tag på flera böcker som såg helt orörda ut. Till 6-åringen köpte jag lättlästa böcker eftersom hon är precis som sin faster, en riktig boknörd. Hon älskar att läsa och kunde både läsa och skriva vid 4 års ålder (precis som jag). Jag hittade historiska böcker av Maj Bylock och minns hur jag själv älskade att läsa dem, men eftersom de kändes lite väl svåra så håller jag på dem i några år till.

Eftersom Myrorna dessutom hade ett "ta 3 betala för 2"-erbjudande på böckerna så var jag ju tvungen att titta på vuxenböckerna också. Nedan böcker fick följa med hem till min egen boksamling.





- När döden kom till Pemberley av P.D. James
- Det brinnande riket av Bernard Cornwell
- Fällan av Unni Drougge
- Njals saga
- Saga från Valhalla av Johanne Hildebrandt
- Idun - Sagan om Valhalla av Johanne Hildebrandt
- Freja - Sagan om Valhalla av Johanne Hildebrandt
- Gösta Berlings saga av Selma Lagerlöf
- Röd måne av Elisabet Nemert
- Maria av Skottland av Margaret George

När böcker kostar 10-20 kr/styck så kan i alla fall inte jag låta bli att köpa dem. Jag har åtminstone blivit lite bättre på att välja ut de böckerna som jag verkligen, verkligen vill läsa och inte köpa alla böcker som ser intressanta ut.


Inga kommentarer: