måndag 10 december 2012

Bokbloggsjerka 7-10 dec

Jag är lite sen med veckans Bokbloggsjerka. Den här gången har vi fått frågan:

Finns det någon bok som du på eller annat sätt alltid återvänder till? 

Jag läser aldrig om böcker. När en bok är utläst så är jag färdig med den. Jag tycker att spänningen försvinner om jag vet vad som kommer att hända i boken. Dessutom har jag säkert 500 böcker som jag vill läsa så jag har inte tid att läsa om böcker.

När jag var 12 år var jag galen i Elvis Presley och läste boken "Elvis och jag" av Priscilla Presley säkert 20 gånger. Jag läste även om boken "Driver dagg faller regn" av Margit Söderholm över 10 gånger.

Däremot tror jag att jag om ca 10 år kommer att läsa om vissa speciella böcker, såsom "Blonde" av Joyce Carol Oates.


2 kommentarer:

Monika sa...

Jag håller med. Det finns alldeles för många olästa böcker för att jag skulle läsa om de jag redan läst.

Carro sa...

Jag håller också med om att det finns för många böcker som jag vill läsa för att jag ska läsa om någon..