fredag 30 november 2012

Nya böcker

Igår var jag förbi biblioteket igen (jag vet, jag är lite knasig, men den har så stark dragningskraft just nu) och lånade hem "Delirium" av Lauren Oliver. Jag trodde att jag skulle få den på engelska men den enda upplagan mitt bibliotek hade var på svenska.


När jag kom dit hade de utförsäljning på böcker! Det mesta var rensat men jag hittade tre pocketböcker som jag köpte för 5 kr styck.


- "När ingen ser" av Elizabeth George (gillar den boken av henne som jag läser nu så chansade på denna bok. Min svärmor älskar henne)
- "The lesson of her death" av Jeffery Deaver (Älskade boken "I samlarens spår" av honom. I bokens recensioner jämförs han med min favorit Patricia Cornwell)
- "Systerskap" av Katerina Janouch (Jag har del 1 och 3 olästa hemma, "Bedragen" och "Hittebarnet" så tänkte att boken mellan de två kan ju vara bra att ha)

Sedan var jag hos mina föräldrar om umgicks lite eftersom de har varit i Portugal i några månader och då fick jag låna en bok som en vän till dem har skrivit och publicerat. Den baseras på det hon fick fram när hon släktforskade, vilket min mamma också gör. Både mamma och pappa har läst den och tyckte väldigt mycket om den, och det är positivt för de har himla olika smak när det gäller böcker.


Inga kommentarer: