måndag 26 mars 2012

Bokbloggsjerka

Jag hörde talas om "bokbloggsjerka" och gick in på Annikas blogg för att läsa mer. Det låter som en kul grej så jag är med!

Veckans fråga:

Berätta om årets hittills bästa läsupplevelse

Det står mellan två böcker, Blonde av Joyce Carol Oates och Hungerspelen av Suzanne Collins. Jag tror att Hungerspelen vinner eftersom den har stannat kvar i mina tankar längre än vad Blonde gjorde. Jag älskade allt med Hungerspelen; karaktärerna, handlingen, omgivningarna.. Jag kunde inte sluta läsa den och när jag väl var tvungen att lägga den ifrån mig så tänkte jag på Katniss och hur det skulle gå för henne. Det enda lilla minuset i boken är mutanterna i slutet. Eftersom jag inte tycker om fantasy-böcker så gillade jag inte den delen av boken. Allt det andra kunde jag köpa eftersom det låg relativt nära verkligheten eller en alternativ framtid.
Hungerspelen hamnar nog bland de topp 10 bästa böckerna någonsin som jag har läst!

3 kommentarer:

Monika sa...

Hela trilogin råkade ramla ner i min kundvagn under bokrean. Har inte läst något än, men det kommer så småningom. Tänkte nog vänta tills den värsta hysterin har lagt sig.

Boktjuven sa...

Jag älskar också Hungerspelen och hade kanske valt den, men jag läste den förra året.

Boklusen sa...

Oj, jag borde nog läsa Hungerspelen ändå!!